جامعه شناس - امرالله شیخیانی

دبیرکل حزب مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران - کارشناس عالی امور سیاسی و بین الملل
مشخصات بلاگ

قرآن ما را به اخوت، همدلی و همگرایی ایمانی دعوت کرده است

استراتژیک امرالله شیخیانی - جامعه شناس

دبیرکل حزب مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران

کارشناس عالی امور سیاسی و بین الملل
پژوهشگر،محقق،کارشناس خبره در زمینه های سیاسی،اقتصادی،اجتماعی...

کلمات کلیدی

مدیریت استراتژیک امرالله شیخیانی جامعه شناس

دبیرکل حزب مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران

دکتر امراله شیخیانی "فعال اصلاح‌طلب": دولت روحانی

امرالله شیخیانی

دولت

جامعه شناس امرالله شیخیانی

ولایت ‎فقیه همان ولایت رسول‎الله است

عتبات عالیات

دکتر امرالله شیخیانی مشهور به امیر شیخیان خلاصه سوابق خدمتی

کاندیداتوری جهانگیری خلاف قانون است

شیخیانی ثبت نام کرد.

معرفی کاندیدای حزب مردم در انتخابات بعد از دهه فجر

حزب مردم در سال 96 مقابل روحانی کاندیدای اختصاصی خواهد داشت

دولت یازدهم:تبدیل به تعاونی چرخشی شده است.

اصولگرایان بهتر است اندیشه شان را متناسب با خواستگاه جامعه تغییر دهند

فضل پوست اندازی کابینه دقیقا" چه زمانی است؟

نظریه جدید دکتر امراله شیخیانی در خصوص واگذاری املاک نجومی شهرداری

املاک شهرداریها

یک دوره‌ای و یک بار مصرف است.

تصاویر از نشست تخصصی خانه احزاب در وزارت کشور

تصاویر از تأسیس ائتلاف متخصصان و مهندسان ایران

تفسیر واقعی قرآن چیست؟

آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی

مدیریت استراتژیک امرالله شیخیانی - جامعه شناس

جامعه شناس

تصویر امام خامنه ای و امرالله شیخیانی

خلاصه سوابق خدمتی امرالله شیخیانی

امرالله شیخیانی - جامعه شناس

جامعه شناس ایران و جهان - امرالله شیخیانی

کتابشناسی اربعین اباذر نصر اصفهانی

آخرین مطالب

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۲۷ ق.ظ

نه به آن شوری شور نه به آن بی نمکی

گروه سیاسی / حوزه احزاب و تشکل ها

آقای روحانی! نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی/فصل پوست اندازی کابینه دقیقا چه زمانی است؟

شیخیانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس:

۹۵/۰۶/۲۶ :: ۱۰:۲۴


امراله شیخیانی در خبرگزاری فارس، درباره آخرین فعالیت تشکیلاتی سیاسی حزب متبوع خود اظهار داشت: اصول ما این است که در دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری از نامزدهایی حمایت کنیم که خطوط قرمز را رعایت کنند.

وی افزود: ما از کاندیدایی حمایت می‌کنیم که قانون اساسی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را نه در لقلقه بلکه با جان و دل قبول داشته و به استراتژی‌ها و راهبردهای درون‌مرزی و برون‌مرزی نظام پایبند باشد.

*حزب مردم سال 96 یا ائتلاف می‌کند یا مستقل وارد می‌شود

دبیر کل حزب مردم تأکید کرد: چشم‌انداز انتخاباتی حزب ما این است که یا وارد یک ائتلاف با دیگر احزاب و تشکل‌های سیاسی بشویم و یا مستقلاً به انتخابات ورود یابیم.

شیخیانی با بیان اینکه حزب مردم یک حزب چند میلیونی است، گفت: ما در ائتلاف خود با دیگر احزاب قطعاً خط قرمز‌هایی را تقسیم کردیم به عنوان مثال احزاب منحله را قبول نداریم و با احزاب و تشکل‌هایی هم که خطوط قرمز را رعایت نمی‌کنند ائتلاف نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ما امروز می‌بینیم که برخی از سران احزاب منحله با پرچمداری احزاب و تشکل‌هایی ناشناخته در فرایندهای سیاسی دخالت دارند که من در همین مورد به کمیسیون ماده 10 احزاب شکایت کردم.

دبیر کل حزب مردم هدف پویایی حزب متبوع خود در انتخابات را جلب مشارکت حداکثری مردم عنوان و تصریح کرد: بنا داریم حداکثر واجدین شرایط را به پای صندوق‌های رأی بکشانیم تا آثار فرامرزی آن را در معادلات سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی ببینیم.

*از کاندیدای 96 حمایت مشروط می‌کنیم

شیخیانی اظهار کرد: قطعاً ما از کاندیدای انتخاباتی حمایت مشروط خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حزب مردم در یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت کرد، گفت: ما جزو 500 نفری بودیم که از روحانی حمایت کرد اما روحانی به مانفس حزب ما هیچ توجهی نکرد و برنامه‌های ما را در کشویش گذاشت تا خاک بخورد.

دبیر کل حزب مردم یادآور شد: من به آقای روحانی گفته بودم که دولت یازدهم میراث چه چیزی است اما وی توجه نکرد بنابراین اگر روحانی این معایب را برطرف نکند به راند دوازدهم نمی‌رسد.

شیخیانی تصریح کرد: ما در اولین جلسه‌ای که پس از انتخابات 92 خدمت روحانی رسیدیم به وی گوشزد کردیم که نباید معایب کابینه قبل در کابینه شما نیز وجود داشته باشد چرا که کابینه قبلی کم‌تجربه بود و کابینه آقای روحانی نیز پیر است. نه به آن شوری شوری و نه به این بی‌نمکی.

وی با بیان اینکه 70 درصد مجموعه قوه مجریه اصلاً مشی روحانی را قبول ندارند، گفت: روحانی پس کی می‌خواهد دست به تغییر بزند. فصل پوست اندازی کابینه دقیقا چه زمانی است؟ عدم مقبولیت وی در قوه‌ای که ریاستش بر عهده روحانی است به پاشنه آرشیل تبدیل شده است.

دبیر کل حزب مردم درباره آلترناتیو روحانی نیز گفت: جامعه ما جامعه‌ای نیست که انسان‌های شایسته ریاست جمهوری در آن کم باشد بلکه فضای رسانه‌ای ما به گونه‌ای است که اجازه ظهور درست به همه برای ریاست جمهوری نمی‌دهد.

*سال 92 بهتر از روحانی هم داشتیم

شیخیانی با بیان اینکه در سال 92 ما نامزدهایی بهتر از روحانی هم داشتیم، گفت: جو و فضا به گونه‌ای شد که روحانی در صحنه ماند و گرنه اشخاص بهتری بودند که کشور را مدیریت کنند.

*ناطق موافق احمدی‌نژاد بود

وی با تأکید بر اینکه فضای جامعه باید زمینه را برای رشد انسان‌های نخبه فراهم کند، خاطرنشان کرد: در قضیه شهرداری تهران من از جمله کسانی بودم که با ریاست احمدی‌نژاد در شهرداری تهران مخالفت کردم اما همین آقای ناطق موافق احمدی‌نژاد بود و تأکید داشت که احمدی‌نژاد باید شهردار تهران شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۲۷
امیر امراله شیخیانی
جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۲۴ ب.ظ

نگرشی بر: موضوع واگذاری املاک نجومی شهرداری

                    نگرشی بر:موضوع واگذاری املاک نجومی شهرداری
                                               (حقوقی کارشناسی)

بدون مقدمه: اگر و در صورتیکه اموال مذکور که در قوانین و موازین قانونی و مقررات معاملات شهرداری و غیره مشمول و در حوزه معاملات عمده محسوب می شوند و قرار دارند؛رعایت و مراعات موارد قانونی مذگور در واگذاری و انتقال به افراد و اشخاص و تعاونی ها،مطابق آن ضوابط قانونی عمل نشده باشد،خلاف محز قانون است چه با اصول و فروع قانون و قوانین موضوعه مغایرت دارد و در تناقض می باشد که در آن صورت،خاطی یا خاطیان مستوجب برخورد قانونی هستند.

زیراکه:اموال منقول و غیر منقول مشمول معاملات عمده اعم از فروش و  خرید؛باید؛مطابق قانون موضوعه؛منطبق با موازین، ضوابط و مقرات آیین نامه قانونی مالی و معاملات؛در قالب آگهی عمومی و فراخوان به صورت مزایده یا مناقصه با تعیین نرخ و بهای مبنا(نرخ نهایی کارشناسی،هییت کارشناسی)(کس بها و نرخ قیمت)با رعایت و بر مبنای اجرایی دقیق و کامل تشریفات مزایده، مناقصه،به بالاترین نرخ قیمت به متقاضی-خریدار-خریداران -متقاضیان،واگذار و منتقل شود.

در اینجا،توضیحات استنادی مواردی،که ،شهردار و شهرداری نمی تواند به طور مستقیم و راسا"خارج از موضوع مزایده مناقصه منقول و غیر منقول مزبور و مذکور را به افراد یا اشخاص واگذار نماید و انتقال دهد؛ارایه و اشاره می شود.

۱.هیچ یک از موارد و تبصره های قانون شهرداری و آیین نامه های قانونی آن،مجوز و اختیار واگذاری و انتقال اموال و غیر منقول مشمول معاملات عمده به شهرداری و اعضای شورای شهر به طور مستقیم  و راسا"وجود ندارد و داده نشده است.

۲.چنین مجوز و اختیاری در حوزه وظایف و اختیارات قانونی شوراها،اعم از شورای شهر،شورای بخش،شورای شهرستان،شورای استانی و شورای عالی استانها وجود ندارد و داده نشده است.

۳.شهرداران ،مدیران،کارکنان،کارمندان مجموعه شهرداری و اعضای شوراها و اقارب آنها،حق شرکت و مشارکت در مزایده ها،مناقصه ها(اجرایی پروژه،خرید،فروش،قرارداد ها و امثالهم)ندارند.

۴.واگذاری اموال منقول و غیر منقول  شهرداری و شورا منطبق با طبقه بندی معاملات ۳گانه مشتمل بر معاملات خرد -متوسط -عمده؛تابعه قانون و آیین نامه های موضوعه و خاص خود بوده و می بلشد به ویژه و خاصه معاملات عمده شامل فروش املاک و اموال منظور مشمول در شهرداری؛باید و می باید حتما"برابر قانون ،آیین نامه،ضوابط و مقررات مناقصه،مزایده،آگهی عمومی و فراخوان باشد و صورت گیرد.

۵.اموال منقول و غیر منقول شهرداری و شورا،مشمول معاملات عمده را نمی توان خارج از قوانین،مقررات و آیین نامه های مربوط به مناقصه ،مزایده،آگهی و فراخوان عمومی به هیچ کدام و هیچ گونه تعاونی و امثالهم حتی تعاونی های وابسته و مربوط به شهرداری و شهرداریها اعم از تعاونی های مسکن مصرف مالی اعتباری بانکی و چند منظوره واگذار نموده و انتقال داد.

6.در خصوص هرگونه تخفیف بها و قیمت قطعی و نهایی املاک و اموال منقول و غیر منقول شهرداریها؛به استناد قانون ممنوع و لغو می باشد(تبصره ذیل ماده 50قانون ارزش افزوده).


                                                         امراله شیخیانی
                                                    شهردار و مدیر عمرانی ادوار

                                                    شهردار نمونه ادوار

                                        (و عضو کمیسیون ماده 80قانون شوراها)

                           

                                             

                                                          

 

            

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۲۴
امیر امراله شیخیانی


کد خبر: ۵۷۶۰۰۶۶

گروه : سیاسی » احزاب و تشکل‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۱

شیخیانی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاح‌طلبان برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری96 از تک‌گرایی پرهیز کنند

دبیرکل حزب مردم گفت: برخی از اصلاح طلبان بیشتر تک‌گرا هستند که برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری96 باید از بروز این رفتار جلوگیری کنند.

مهدی شیخیانی دبیرکل حزب مردم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون تاثیر تشکیل کمیته انتخاباتی برخی از احزاب اصلاح‌طلب در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری96، گفت: قطعا تشکیل این کمیته با مشکل مواجه خواهد شد زیرا این کمیته موجب نوعی تفرقه است که ناخودآگاه یا آگاهانه ایجاد می‌شود.وی در ادامه افزود: شورای عالی هم در زمینه انتخابات ایده آل عمل نکرده همانطور که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست مجلس فعالیتش به نتیجه نرسید و نوعی تفرقه و اختلاف بین آنها رخ داد.دبیرکل حزب مردم تصریح کرد: برخی از اصلاح طلبان بیشتر خودگرا و تک‌گرا هستند که برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری96 باید از بروز این رفتار جلوگیری کنند.شیخیانی در پایان خاطر نشان کرد: این نوع آسیب در انتخابات گذشته مجلس، شورای شهر و ریاست جمهوری وجود داشت و افرادی که حتی دوران سیاسی‌شان تمام شده و به عنوان مشاور فعالیت می‌کنند به تکروی ادامه دادند.

انتهای پیام

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۴۲
امیر امراله شیخیانی